
Писемне мовлення
Треба розрізняти Усне мовлення та Писемне (читання і письмо) мовлення.
Процес становлення читання і письма складний. В ньому беруть участь 4 аналізатори:
- Мовно-руховий. Здійснює артикулювання (наша вимова).
- Мовно-слуховий. Допомагає вибрати потрібну фонему.
- Зоровий. Підбирає відповідну графему.
- Руховий. Здійснює переклад графеми в кінему (сукупність певних рухів, необхідних для запису).
Якщо подивитися на ці питання з точки зору фізіології людини, то треба сфокусувати свою увагу на певних фактах. А саме. Всі ці складні перешифровки здійснюються в тім’яно-потиличній та скроневій ділянках головного мозку. І остаточно формуються на 10-11 роках життя. Тобто лише злагоджена робота всіх аналізаторів при синхронності певних структур мозку буде забезпечувати успішне оволодіння писемним мовленням.
Часто існує упередження, що удосконаленням писемного мовлення займаються тільки вчителі у школі. Але, при наявності стійких специфічних помилок ефективна допомога надається саме логопедом.
Наш «Корекційний центр логопедії і психології» успішно працює над подоланням всіх видів дисграфії і дислексії.
А саме:
- Плутання або пропуски, або заміни графічно схожих букв.
- Плутання або пропуски, або заміни акустично схожих букв.
- Недописування слів або пропуски складів, закінчень.
- Недотримування правил письма.
- Нерозуміння прослуханого або прочитаного тексту в деталях. Неможливість переказати, виділити основну та другорядну думку.


Якщо Вам треба порадитись
Корекційний центр логопедії і психології з радістю допоможе Вам у пошуку кращого рішення стосовно того питання, яке Вас турбує. Будь ласка, будьте готові сформулювати своє питання таким чином, щоб було зрозуміло – що Ви сприймаєте, як небажані прояви. І в чому саме фізично вони полягають?
Зв’яжіться з нами через телефон, Месенджер або Форму зворотного зв’язку на сайті, щоб повідомити про свій запит. Наш фахівець в дистанційному режимі надасть Вам своє бачення стосовно найбільш ефективного способу вирішення цього питання.
За допомогою логопеда бажано звернутися в ситуаціях, якщо:
- в 2 роки у дитини у мовленні не з’явилися слова.
- в 2,5 – 3 роки у дитини в мовленні немає фрази.
- з’явилася міжзубна вимова шиплячих та свистячих звуків або гаркавість (починаючи з 2-х років).
- в 5 років є проблема з вимовою звуків або з розрізненням їх на слух (також у підлітків та дорослих).
- мова зрозуміла лише для рідних.
- важко складати речення або розповіді з 3 – 4-х років.
- виникли запинки або пришвидшений темп мовлення (діти, підлітки дорослі).
- погано читає чи пише на початку 2-го класу школи, в підлітковому і дорослому віці.
Час корекції залежить від специфіки запиту, частоти відвідувань, дотримання рекомендацій та деяких фізіологічних особливостей. Може тривати від 3-х місяців до 2-3-х років.
Яким чином відбувається Первинна консультація:
- Для отримання коректного заключення спеціалістом необхідно зібрати дані про фізичний, психічний та мовленнєвий (писемне та усне мовлення) розвиток особи. Та сформулювати запиту, з яким звертається клієнт.
- Безпосереднє обстеження особи.
- Висновки та надання рекомендацій. За бажанням в подальшому надаються повторні консультації з практичними завданнями.
Детальніше див. розділ сайту «Вартість послуг».